Blomstergirlang

DSCF5099
Virkad blomstergirlang
Använd grönt garn till girlangen och färgade restgarner till blommorna.
lm = luftmaska
fm = fast maska
sm = smygmaska
st = stolpe
dst = dubbelstolpe
*Virka 15 lm, en fm i 4e lm från virknålen, virka runtom ringen: (3 lm, 1 fm) 3 ggr*
Upprepa från * till *. Du har nu gjort girlang och 2 stycken blad.
Virka 15 lm, en fm i 5e lm från virknålen, virka runtom ringen: (4 lm, 1 fm) 5 ggr.
Du har nu gjort girlang och en blom-bas.
Fortsätt virka 2 blad och 1 blom-bas så långt du vill.
Blommorna virkas runt varje ring som bildar blom-bas:
Om varje lm-båge: 1 fm, 2 lm, 1 st, 3 dst, 1 st, 2 lm, 1 fm.
blomma
a

14 kommentarer:

  1. Øj, hvor fint! Det må jeg prøve i weekenden! :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin, ger verkligen vårkänsla. Synd att jag är så dålig på virkning..

    SvaraRadera
  3. en projekt till på listan! XXX

    SvaraRadera
  4. Wonderful also for a necklace!!!
    Thank you!
    Anna

    lesartine.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. and in English????? Please????? :D

    Potiron

    SvaraRadera
  6. Jaha... då fick jag ÄNNU mer att göra!
    Blomstergirlangen är ju våldsamt fin, ju!
    Tack!

    SvaraRadera
  7. Bra där! Hjälp våren lite på traven! Nu vill vi ha blommor i massor!

    SvaraRadera
  8. Hej Mia
    Vilken gullig girlang, den får jag nog ta och virka o sätta i något fönster :-)
    Ha en fin helg,
    kram
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Superfin! Och effektfullt mot stenväggen.

    Jag håller på och virkar diverse blommor nu för glatta livet, fast jag inte bestämt vad jag ska ha dem till än... Helt klart måste jag göra en girlang också.

    SvaraRadera
  10. What a lovely string of happiness!

    SvaraRadera
  11. Please your lovely pattern in English or universal symbol pattern....please.....
    Sincerely,
    Carol

    SvaraRadera
  12. I love making those and it pleases me tremendously that I am not alone in this :)

    SvaraRadera